De frittstående skolene og håndteringen av coronasmitten

NFFL og våre medlemsskoler gjør det vi kan for å bidra i den store samfunsdugnaden med å hindre stor spredning av coronaviruset. Samtidig settes de frittstående skolene i en krevende situasjon når de pålegges å stenge skolebygg. NFFL videreformidler problemstillinger til myndighetene som våre medlemsskoler trenger avklaring på og setter stor pris på at myndighetene ønsker en tett dialog med oss.

Hvis din skole sitter med uavklarte problemstillinger, kan disse sendes til gina@friskoler.no slik at NFFL kan videreformidle disse.

Vi fortsetter å formidle problemstillinger skolene trenger avklaring på og vil vise til informasjon som sendes ut fra Kunnskapsdepartementet, Udir og Nokut og informasjon som legges ut og oppdateres på deres nettsider.

Noen problemstillinger forventer vi raske avklaringer på mens andre vil måtte håndteres i etterkant av krisen. NFFL har formidlet at vi ønsker en evaluering av håndteringen så fort krisen er over slik at vi som samfunn er bedre forberedt på en slik krise og slik at skolene er forberedt på tiltak og pålegg som kan komme fra myndighetenes side, hvilke retningslinjer skolene skal følge og hvilken støtte de får til å håndtere situasjonen.