Landsmøte 2017

Landsmøtet 2017 ble holdt i Ålesund fra 3. – 5. april, med Ålesund kunstfagskole som vertskap. Her var mer enn 45 deltakere og andre inviterte gjester og foredragsholdere. Vertskapsskolen hadde lagt opp til et hyggelig sosialt program og deltakerne fikk bl.a. omvisning på skolen, besøk ved Jugendstilsenteret, middag på restauranten Fjellstua på Aksla og guidet tur til Giske kirke og Alnes fyr. Landsmøtemiddagen ble holdt på Alnes fyr. Her ble styreleder Ragnar Johansen og styremedlem Ingar Lae, takket av. Begge har lagt ned et fabelaktig arbeid for organisasjonen gjennom mange år.

Faglig program på landsmøtet var bl.a. «Den nasjonale kompetansestrategien – muligheter og utfordringer». Foredrag av Tormod Skjerve fra hovedorganisasjonen Virke. «Skolens ansvar for likeverdig opplæring – også for gutter». Foredrag av professor Peder Haug, Høgskolen i Volda. «Frafall i videregående skole». Foredrag ved rådgiver i Møre og Romsdal fylkeskommune Frank-Inge Riise. «Sosiale media i skolens hverdag – utfordringer og muligheter», ved Ellinor Aarstad fra Tone Lise Akademiet.

Vedlegg:

Årsberetning 2016 (PDF)

Årsmøteprotokoll 2016 (PDF)

Årsmøteprotokoll 2017 (PDF)

Vakker utsikt fra Aksla!

Til høyre: styremedlem gjennom mange år, Ingar Lae fra Wang Toppidrett, takkes av med blomster og gave. Styreleder Ragnar Johansen holdt tale og overrakte hilsenen.

Styreleder gjennom mer enn 20 år, Ragnar Johansen, blir takket av av tidligere styremedlem Arild Strømnes.

Ny styreleder er valgt! Rieneke Schilperoort fra Kunstfagskolen i Bergen gratuleres av Ragnar Johansen.