NFFLs uttalelse om statsbudsjettet for 2019

NFFL mener Statsbudsjettet for 2019 dessverre har få overskrifter som viser politisk vilje i de sakene som er viktige for frittstående skoler i Norge. NFFL hadde ventet tydeligere politiske grep for å sikre et godt og mangfoldig skoletilbud.

Her kan du lese vår uttalelse om statsbudsjettet:

Uttalelse statsbudsjett 2019

Lederkonferansen 2018

Mandag 19. november arrangeres NFFLs årlige lederkonferanse i Oslo. Her ønsker vi å skape skolepolitisk debatt og gi faglig påfyll i arbeidet som skoleleder.

Påmelding: Send e-post til gina(a)friskoler.no innen 15.oktober
Tid: 19.november, kl. 10.00-16.30.
Sted: Scandic Solli, Parkveien 68, Oslo

Last ned program her: Program Lederkonferansen 2018

Deltageravgiften vil være på 980 kr. og dekker deltagelse på konferansen, lunsj og pausemat.

Vi jobber for å gjøre den politiske dialogen på konferansen så god og fruktbar som mulig. Derfor ber vi dere som ønsker å stille spørsmål til det politiske panelet, om å sende inn disse spørsmålene på forhånd. Politikerne får disse tilsendt i forkant av konferansen, slik at de kan forberede seg. Fristen for å sende inn spørsmål er fredag 26.oktober.

Morgendagens helter trenger oss i dag

NFFL støtter toppidrettssjef Tore Øvrebø i kravet om å bedre de økonomiske betingelsene for norske toppidrettsutøvere. I tillegg til å heve utøverstipend, trengs en god videregående skole for våre framtidige idrettshelter.

Les vårt innlegg i debatten her: Morgendagens helter trenger oss i dag

Politiske prioriteringer

Politiske prioriteringer fra landsmøtet 2018

På landsmøtet i Skien i april 2018, vedtok NFFL sine politiske prioriteringer for det kommende året. Disse innspillene er sendt til de politiske partiene og legger grunnlaget for det videre arbeidet i NFFL.

Her kan du lese prioriteringene for det politiske arbeidet i NFFL: Uttalelse fra landsmøte 2018