Velkommen til den nye nettsiden til Norske Fag- og Friskolers Landsforbund (NFFL)!

NFFL er en interesseorganisasjon for friskoler på grunnskole-, ungdomsskole-, videregående- og fagskolenivå.

Ifølge vedtektene er forbundets formål «å ivareta frittstående skolers interesser, arbeide for at friskoler og fagskoler innenfor alle undervisningsområder får så gode arbeidsvilkår som mulig, samt stimulere et høyt faglig og etisk nivå blant frittstående skoler og skoleeiere (…) Forbundet skal representere skoler som har til hovedformål å drive utdanning. Forbundet skal arbeide aktivt for at medlemsskolene skal være et supplement eller alternativ til offentlig skoletilbud, i samarbeid med og under kontroll av relevante offentlige myndigheter».

NFFL skal gjennom sin virksomhet ivareta medlemmenes interesser overfor fagmyndigheter og sentrale politiske miljøer. NFFL skal, uavhengig av ideologier og religioner, arbeide for at medlemsskolene som drives ut i fra et ikke-kommersielt verdigrunnlag skal ha sin selvfølgelige og naturlige plass i utdanningssystemet.

NFFL organiserer hvert år en lederkonferanse med faglig foredrag og dialog med politikere, samt et landmøte. Disse samlingene er et møteplattform for våre medlemmer, både med hverandre og politikere. Gjennom denne dialogen ønsker medlemsskolene å bidra i en videreutvikling av det norske utdanningssystemet.
Organisasjonen er en fortsettelse av Norske Privatskolers Landsforbund som ble stiftet i 1972, og fikk sitt nåværende navn i 2004.

Bli medlem av NFFL i dag!

Som medlem kan du ta opp aktuelle saker og problemstillinger i fellesskapet med dine skolelederkollegaer, eller be om bistand eller hjelp ved å ta kontakt med organisasjonskonsulent Nina Rye Jakobsen. Hvis problemstillingen gjelder flere skoler, kan styret i NFFL uttale seg på vegne av sine medlemmer.